K získání kvalifikovaného osobního certifikátu pro možnost využívání elektronického podpisu vedou v zásadě dvě cesty. Jak jej tedy získat? 

První možností je stažení všech potřebných dokumentů z webu České pošty resp. Post Signum, veškeré dokumenty vyplnit a dostavit se na pobočku Czech Pointu (České pošty), která tyto služby poskytuje. Na pobočku je potřeba přinést vyplněné dokumenty a vygenerovanou žádost o certifikát. Žádost lze podat elektronicky, tak offline cestou, tzn. přinést žádost na USB disku. Na pobočce Vaší žádost zpracují a bude Vám vystaven vlastní certifikát - ten dorazí do Vašeho e-mailu po vlastní návštěvě. V rámci instalace je nutné postupovat dle dostupného návodu a instalaci na Vašem počítači tímto způsobem provést. Pak je možné elektronický podpis používat. Celý tento proces vyžaduje několik hodin, záleží vždy na schopnostech daného uživatele. 

Druhou variantou je pozvat nás, kteří jsme díky smlouvě s Českou poštou Externí Registrační Autoritou - ERA. Dorazíme za Vámi do kanceláře či domova, smlouvy za Vás vyplníme, vystavíme certifikát a nainstalujeme jej do Vašeho počítače. To vše během cca 1 hodiny. Více o cenách si dozvíte zde

Platnost kvalifikovaného a komerčního osobního certifikátu pro elektronický podpis činí vždy 1 rok. Pak je nezbytné jej obnovit. Česká pošta (POST SIGNUM) zasílá 1 měsíc před expirací (vypršení platnosti) přehledné instrukce, jak při jeho obnovení postupovat. Vlastní obnova není složitá, nicméně pokud si však nebudete postupem jistí, rádi Vám s obnovou pomůžeme formou konzultací přes e-mail a telefonicky nebo osobně přímo na Vašem počítači. Kontaktovat nás můžete zde.  

Elektronický podpis lze využít také pro zřízení datové schránky. Je pro to potřeba stáhnout ze stránek https://www.datoveschranky.info/zakladni-informace/zrizeni-datove-schranky-na-zadost (viz nadpis "Elektronickou poštou") oficiální žádost a tu podepsat vaším kvalifikovaným elektronickým podpisem. Takto podepsanou žádost pak stačí odeslat e-mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Od července 2015 jsme mobilní registrační autorita certifikační autority PostSignum.

Nezapomeňte na změnu platnou od 1. 1. 2015 a vyhněte se riziku pokuty.

Přinášíme Vám důležitou informaci ohledně Vašich starších datových zpráv, které byly poslány přes datové schránky.

S elektronickým podpisem můžete podat přes internet také přiznání k dani z nemovistoti.

S elektronickým podpisem můžete podat přes internet také přiznání k dani z nemovitosti.

Přinášíme vám další návod. Tentokrát jak na podání přiznání k silniční dani elektronicky.

S elektronickým podpisem můžete podat přes internet také přiznání k silniční dani.

Přinášíme Vám praktický návod - Jak vyplnit a poslat přiznání k DPH elektronicky.

Slyšeli jste již pojem autorizovaná konverze dokumentů? Víte k čemu taková konverze slouží?

Přídavek na dítě je jednou ze základních dlouhodobých dávek, kterou poskytuje stát rodinám s dětmi. Víte jak o něj zažádat elektronicky?

Přes internet máte možnost zažádat úřady o celou škálu příspěvků souvisejících s životem dítěte - ušetříte až desítky hodin.

Komerční a kvalifikovaný certifikát jsou sice dvě velmi podobné věci, ale v české legislativě je mezi nimi velký rozdíl.

Spousta uživatelů si myslí, že pokud se jim v e-mailu nebo PDF dokumentu objeví podobná hláška, tak že musí jít vždy o neplatný elektronický podpis. Jak je to však ve skutečnosti?

O elektronickém podpisu se lze dočíst stále častěji. K čemu jej však lze doopravdy použít?