S elektronickým podpisem můžete podat přes internet také přiznání k dani z nemovitosti.

Daň z nemovitosti zahrnuje daň z pozemku a daň ze staveb. Poplatníkem této daně je fyzická a právnická osoba, která je vlastníkem nemovitosti nacházející se na území České republiky bez ohledu na její bydliště a sídlo.


Poplatník je povinen si v daňovém přiznání sám daň i případné odpočty spočítat. Pro vyplnění údajů v daňovém přiznání poplatník použije všech dostupných dokumentů, které obsahují údaje o jeho dani podléhajících nemovitostech.


Daň z nemovitostí je splatná u poplatníků provozujících zemědělskou výrobu a chov ryb do 31. srpna a do 30. listopadu běžného zdaňovacího období u ostatních poplatníků pak do 31. května a do 30. listopadu běžného zdaňovacího období. Nepřesáhne-li roční daň z nemovitostí částku 5.000,- Kč, je splatná jednorázově, a to nejpozději do 31. května běžného zdaňovacího období.


Jak postupovat?

  • Formulář naleznete na daňovém portálu portálu ministerstva financí na adrese https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_epo/epo2/uvod/vstup.faces

  • Zde vyberete potřebný formulář pro elektronické podání, ten vyplníte a odešlete, aniž byste museli vstávat od počítače, či dokonce opouštět kancelář. Vyplnění i odeslání je otázkou několika málo minut a navíc Vás internetová aplikace sama upozorní na chyby či chybějící položky, což výrazně sníží riziko, že uděláte při vyplňování chybu, za kterou vás pak můžete být pokutování.

  • Nevíte-li si s elektronickým podáním daně z nemovitosti rady, připravujeme pro Vás návod, jak na to: návod - Jak vyplnit a elektronicky podat silniční daň

Co je k tomu potřeba?

Pro podání daně z nemovitosti přes internet, je nutné jen vlastnictví elektronického podpisu, vydaného na Vaši osobu či firmu. Pokud ho ještě nemáte, věřte, že jeho vyřízení se vyplatí, neboť elektronicky, bez chození na úřad lze dnes podávat prakticky všechny daňové formuláře, od daňového přiznání, přiznání k DPH, přes silniční daň až po daň z nemovitosti. S elektronickým podpisem tedy ušetříte spousty hodin, které lze využít určitě jinak, než neustálými a opakovanými návštěvami finančního úřadu.

Proč zřídit nebo obnovit elektronický podpis s námi?

Šetříte spousty času
Nemusíte posílat dokumenty poštou. Šetříte čas při návštěvě úřadů a stání ve frontách.
Zřízením podpisu naše služby nekončí
Poskytneme vám také software pro datové schránky a podepisování PDF dokumentů.
5 let zkušeností, stovky klientů
Pomáhali jsme živnostníkům, malým, středním i velkým firmám.
Se službami jsme byli velmi spokojeni. Profesionální přístup!
Miloš Krejčík
technické oddělení - Efteria, spol. s r.o.
S Vaší službou, zřízení elektronického podpisu, jsme byli velmi spokojeni. Odbornost a profesionální přístup Vašich zaměstnanců byl na velmi vysoké úrovni.
Mgr. Jaroslav Fuksa
ředitel- ZUŠ Františka Jílka, Brno, Vídeňská 52