Spousta uživatelů si myslí, že pokud se jim v e-mailu nebo PDF dokumentu objeví podobná hláška, tak že musí jít vždy o neplatný elektronický podpis. Jak je to však ve skutečnosti?

Pokud při komunikaci se svými partnery začnete využívat elektronický podpis, tak zjistíte, že někteří z nich si s tím nejsou schopni poradit. Nejčastější příčinou je hláška o nemožnosti ověřit platnost elektronického podpisu či nedůvěryhodnou certifikační autoritu. U elektronicky podepsaných PDF dokumentů je to pak neznámá platnost.
Přitom se ve skutečnosti jedná o platný elektronický podpis vydaný kvalifikovanou certifikační autoritou pro komunikaci s českými úřady.

V podstatě jde jen o to, že Váš počítač ve výchozím nastavení nedůvěřuje české certifikační autoritě (např. PostSignum QCA) a je třeba mu říct, že zrovna této věřit může. Následuje postup, kterým toto provedete. Pro různé verze použitých programů a operačních systémů se může postup lišit, avšak princip zůstává stejný.


Návod jak nastavit platnost elektronicky podepsanému

 

 

Chcete elektronický podpis?

Zřízení elektronického podpisu

Proč zřídit nebo obnovit elektronický podpis s námi?

Šetříte spousty času
Nemusíte posílat dokumenty poštou. Šetříte čas při návštěvě úřadů a stání ve frontách.
Zřízením podpisu naše služby nekončí
Poskytneme vám také software pro datové schránky a podepisování PDF dokumentů.
5 let zkušeností, stovky klientů
Pomáhali jsme živnostníkům, malým, středním i velkým firmám.
Se službami jsme byli velmi spokojeni. Profesionální přístup!
Miloš Krejčík
technické oddělení - Efteria, spol. s r.o.
S Vaší službou, zřízení elektronického podpisu, jsme byli velmi spokojeni. Odbornost a profesionální přístup Vašich zaměstnanců byl na velmi vysoké úrovni.
Mgr. Jaroslav Fuksa
ředitel- ZUŠ Františka Jílka, Brno, Vídeňská 52