Česká správa sociálního zabezpečení vede od 2005 registr pojištěnců nemocenského a důchodového pojištění.
Organizace mají povinnost přihlásit u příslušné OSSZ na předepsaném tiskopise svého zaměstnance k pojištění, a to do 8 dnů ode dne vstupu do zaměstnání. Dále jsou organizace povinny na předepsaném tiskopise odhlásit svého zaměstnance z pojištění, a to do 8 dnů ode dne skončení pracovního vztahu.
Přihlášky a odhlášky k nemocenskému pojištění zaměstnanců je možné předkládat na klasickém tiskopise nebo moderní, elektronickou formou e – Podání.
E-podání je informačním kanálem, kterým se dostávají data od klienta ČSSZ prostřednictvím Portálu veřejné správy (PVS) do informačních systémů ČSSZ k dalšímu zpracování. Toto podání musí obsahovat kromě správných variabilních symbolů, přidělených ČSSZ, také zaručený elektronický podpis, a na počítači, který bude odesílat přehled OSVČ musí být správně nainstalován šifrovací certifikát ČSSZ.
Další podrobnosti naleznete přímo na webu ČSSZ.
Ke komunikaci s ČSSZ přes internet je potřeba mít elektronický podpis, nemáte-li jej, pomůžeme vám ho zřídit.