Přinášíme Vám praktický návod - Jak vyplnit a poslat přiznání k DPH elektronicky.

  1. Na webu https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_epo/epo2/uvod/vstup.faces klikněte na položku Elektronické daňové formuláře.



  2. Klikněte na odkaz Přiznání k dani z přidané hodnoty platné od 1. 1. 2011 (EPO2).


  3. Klikněte na tlačítko Průvodce - spustí se průvodce formulářem, pomocí kterého můžete jednoduchým způsobem písemnost vyplnit. V několika krocích budete vyzváni k zadání všech potřebných hodnot (a pouze vyžadovaných), vyplnění a dopočet zbývajících provede průvodce za vás.


  4. Pokračujte podle pokynů na stránkách v závislosti na vašem účetnictví a platných daňových zákonech. Formulář vás sám provede vyplněním a na potenciální chybějící hodnoty Vás upozorní. K listování formulářem používejte tlačítko další krok a předchozí krok.


  5. A] Pokud jste formulář vyplnili chybně, nebo vám některá z hodnot chybí, zobrazí se vám po posledním kroku informační hláška o chybě a tlačítko protokol chyb . Pokud na něj kliknete, systém vám vypíše seznam chybných položek. Položky lze poté opravit či vyplnit kliknutím na příslušnou stránku formuláře (na spodní části levého menu).


    Uložení do pracovního souboru: Pokud jste zjistili, že aktuálně nemáte k dispozici všechny potřebné účetní hodnoty, můžete si formulář uložit do svého PC a při opětovném použití aplikace jen znovu načíst.



    B] Pokud jste formulář vyplnili správně, systém vám nabídne několik možností Odeslání písemnosti: umožní odeslání formuláře, podepsaného elektronickým podpisem, bez nutnosti vlastnictví datové schránky - pokračujte na bod 6. tohoto návodu Uložení do pracovního souboru: Pokud jste v průběhu vyplňování formuláře zjistili, že aktuálně nemáte k dispozici všechny potřebné účetní hodnoty, můžete si formulář uložit do svého PC a při opětovném použití aplikace jen znovu načíst. Úplný opis k tisku: Server vygeneruje do souboru PDF klasický daňový formulář, tak, jak jej znáte z papírové podoby, a do příslušných kolonek vyplní vámi zadané hodnoty. Tento formulář lze tisknout či uložit do PC. Uložení k odeslání do datové schránky - zkontrolovaný XML soubor písemnosti na lokální disk, pro jeho následné odeslání do datové schránky.


  6. Vyberte možnost podepsat pomocí vybraného kvalifikovaného certifikátu a stiskněte tlačítko Vybrat jiný certifikát .


  7. Zvolte umístění vašeho certifikátu v PC a vypněte heslo. Poté stiskněte tlačítko kontrola . provede se kontrola platnosti certifikátu a správnosti hesla. Pokud je vše v pořádku stiskněte tlačítko Potvrdit v pravé části obrazovky.

  8. Doporučujeme vám také vyplnit e-mail v oddílu Ostatní údaje podání. Úřad vás tak bude moci informovat o stavu přijetí vašeho podání.


  9. Stiskněte tlačítko Podat v pravé části obrazovky.


  10. Po odeslání si uložte kontrolní soubory, které jsou pro potvrzením, že jste formulář skutečně odeslali v zákonném termínu.


Proč zřídit nebo obnovit elektronický podpis s námi?

Šetříte spousty času
Nemusíte posílat dokumenty poštou. Šetříte čas při návštěvě úřadů a stání ve frontách.
Zřízením podpisu naše služby nekončí
Poskytneme vám také software pro datové schránky a podepisování PDF dokumentů.
5 let zkušeností, stovky klientů
Pomáhali jsme živnostníkům, malým, středním i velkým firmám.
Se službami jsme byli velmi spokojeni. Profesionální přístup!
Miloš Krejčík
technické oddělení - Efteria, spol. s r.o.
S Vaší službou, zřízení elektronického podpisu, jsme byli velmi spokojeni. Odbornost a profesionální přístup Vašich zaměstnanců byl na velmi vysoké úrovni.
Mgr. Jaroslav Fuksa
ředitel- ZUŠ Františka Jílka, Brno, Vídeňská 52