Napište nám
Blog

Jak vyplnit a poslat přiznání k DPH

Přinášíme Vám praktický návod – Jak vyplnit a poslat přiznání k DPH elektronicky.

1/ Na webu https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_epo/epo2/uvod/vstup.faces klikněte na položku Elektronické daňové formuláře.

2/ Klikněte na odkaz Přiznání k dani z přidané hodnoty platné od 1. 1. 2011 (EPO2).

3/ Klikněte na tlačítko Průvodce – spustí se průvodce formulářem, pomocí kterého můžete jednoduchým způsobem písemnost vyplnit. V několika krocích budete vyzváni k zadání všech potřebných hodnot (a pouze vyžadovaných), vyplnění a dopočet zbývajících provede průvodce za vás.

4/ Pokračujte podle pokynů na stránkách v závislosti na vašem účetnictví a platných daňových zákonech. Formulář vás sám provede vyplněním a na potenciální chybějící hodnoty Vás upozorní. K listování formulářem používejte tlačítko další krok předchozí krok.

5/ A] Pokud jste formulář vyplnili chybně, nebo vám některá z hodnot chybí, zobrazí se vám po posledním kroku informační hláška o chybě a tlačítko protokol chyb . Pokud na něj kliknete, systém vám vypíše seznam chybných položek. Položky lze poté opravit či vyplnit kliknutím na příslušnou stránku formuláře (na spodní části levého menu).

Uložení do pracovního souboru: Pokud jste zjistili, že aktuálně nemáte k dispozici všechny potřebné účetní hodnoty, můžete si formulář uložit do svého PC a při opětovném použití aplikace jen znovu načíst.

B] Pokud jste formulář vyplnili správně, systém vám nabídne několik možností Odeslání písemnosti: umožní odeslání formuláře, podepsaného elektronickým podpisem, bez nutnosti vlastnictví datové schránky – pokračujte na bod 6. tohoto návodu Uložení do pracovního souboru: Pokud jste v průběhu vyplňování formuláře zjistili, že aktuálně nemáte k dispozici všechny potřebné účetní hodnoty, můžete si formulář uložit do svého PC a při opětovném použití aplikace jen znovu načíst. Úplný opis k tisku: Server vygeneruje do souboru PDF klasický daňový formulář, tak, jak jej znáte z papírové podoby, a do příslušných kolonek vyplní vámi zadané hodnoty. Tento formulář lze tisknout či uložit do PC. Uložení k odeslání do datové schránky – zkontrolovaný XML soubor písemnosti na lokální disk, pro jeho následné odeslání do datové schránky.

6/ Vyberte možnost podepsat pomocí vybraného kvalifikovaného certifikátu a stiskněte tlačítko Vybrat jiný certifikát .

7/ Zvolte umístění vašeho certifikátu v PC a vypněte heslo. Poté stiskněte tlačítko kontrola . provede se kontrola platnosti certifikátu a správnosti hesla. Pokud je vše v pořádku stiskněte tlačítko Potvrdit v pravé části obrazovky.

8/ Doporučujeme vám také vyplnit e-mail v oddílu Ostatní údaje podání. Úřad vás tak bude moci informovat o stavu přijetí vašeho podání.

9/ Stiskněte tlačítko Podat v pravé části obrazovky.

10/ Po odeslání si uložte kontrolní soubory, které jsou pro potvrzením, že jste formulář skutečně odeslali v zákonném termínu.

Máte zájem o zřízení elektronického podpisu?

Elektronický podpis pro firmy a organizace

3 900 Kč Návštěva specialisty u vás
327 Kč Kvalifikovaný certifikát

Obnova certifikátu PostSignum

1 900 Kč Návštěva specialisty u vás
nebo
900 Kč Pomoc on-line a tel. (1 podpis)
327 Kč Kvalifikovaný certifikát

Nezávazná poptávka

Odeslání poptávky vás k ničemu nezavazuje. Budeme Vás kontaktovat do 24 hod s dalším postupem.
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Doprava po Praze a Brně ZDARMA. Zobrazit kompletní ceník pro více informací.

Děkujeme za Vaši nezávaznou poptávku.

Do 24 hodin se Vám ozveme s nabídkou a dalším postupem. Hezký den!

Děkujeme za Vaši nezávaznou poptávku.

Do 24 hodin se Vám ozveme s nabídkou a dalším postupem. Hezký den!