S elektronickým podpisem můžete podat přes internet také přiznání k silniční dani.

Silniční daň se platí ze všech vozidel, které jsou využívány k podnikání. Sazby této daně se odvíjejí od zdvihového objemu motoru u osobních aut a od hmotnosti a počtu náprav u nákladních aut. Výjimkou jsou vozidla s největší povolenou hmotností alespoň 3,5 tuny určená výlučně pro přepravu nákladů - ta jsou předmětem daně vždy. Avšak lze uplatnit snížení sazby daně až o 100 %.


Poplatníkem silniční daně je fyzická nebo právnická osoba, která vozidlo k podnikání používá, případně zaměstnavatel, který vyplácí cestovní náhrady zaměstnanci při použití jeho osobního vozidla. Poplatníkem je také vlastník vozidla, který zapůjčí vozidlo k podnikání jiné fyzické osobě.


Za automobil využívaný k podnikání či jiné výdělečné činnosti se platí silniční daň bez ohledu na jeho zařazení či nezařazení v obchodním majetku. Platí se ovšem pouze za měsíce, ve kterých je automobil využíván k podnikání.


Jak postupovat?

Potřebný formulář naleznete na daňovém portálu portálu ministerstva financí na adrese https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_epo/epo2/uvod/vstup.faces


Zde vyberete potřebný formulář pro elektronické podání, ten vyplníte a odešlete, aniž byste museli vstávat od počítače, či dokonce opuštět kancelář. Vyplnění i odeslání je otázkou několika málo minut. Internetová aplikace vás také sama upozorní na chyby či chybějící položky, což výrazně sníží riziko, že uděláte při vyplňování chybu, za kterou vás pak můžete být správcem daně pokutování.


Nevíte-li si s elektronickým podáním silniční daně rady, tak zde je návod - Jak vyplnit a elektronicky podat silniční daň


Co je k tomu potřeba?

Pro podání silniční daně přes internet, je nutné pouze vlastnictví elektronického podpisu, vydaného na Vaši osobu či firmu. Pokud ho ještě nemáte, věřte, že jeho vyřízení se vyplatí, neboť elektronicky, bez chození na úřad lze dnes podávat prakticky všechny daňové formuláře, od daňového přiznání, přiznání k DPH, přes silniční daň až po daň z nemovitosti. S elektronickým podpisem tedy ušetříte spousty hodin, které lze využít ve prospěch Vaší firmy určitě lépe, než neustálými návštěvami úřadů.

Proč zřídit nebo obnovit elektronický podpis s námi?

Šetříte spousty času
Nemusíte posílat dokumenty poštou. Šetříte čas při návštěvě úřadů a stání ve frontách.
Zřízením podpisu naše služby nekončí
Poskytneme vám také software pro datové schránky a podepisování PDF dokumentů.
5 let zkušeností, stovky klientů
Pomáhali jsme živnostníkům, malým, středním i velkým firmám.
Se službami jsme byli velmi spokojeni. Profesionální přístup!
Miloš Krejčík
technické oddělení - Efteria, spol. s r.o.
S Vaší službou, zřízení elektronického podpisu, jsme byli velmi spokojeni. Odbornost a profesionální přístup Vašich zaměstnanců byl na velmi vysoké úrovni.
Mgr. Jaroslav Fuksa
ředitel- ZUŠ Františka Jílka, Brno, Vídeňská 52