K získání kvalifikovaného osobního certifikátu pro možnost využívání elektronického podpisu vedou v zásadě dvě cesty. Jak jej tedy získat?
První možností je stažení všech potřebných dokumentů z webu České pošty resp. PostSignum, veškeré dokumenty vyplnit a dostavit se na pobočku Czech POINTu (České pošty), která tyto služby poskytuje. Na pobočku je potřeba přinést vyplněné dokumenty a vygenerovanou žádost o certifikát. Žádost lze podat jak elektronicky, tak offline cestou, tzn. přinést žádost na USB disku. Na pobočce vaší žádost zpracují a bude vám vystaven vlastní certifikát – ten dorazí do vašeho e-mailu po návštěvě. V rámci instalace je nutné postupovat dle dostupného návodu a instalaci na vašem počítači tímto způsobem provést. Pak je možné elektronický podpis používat. Celý tento proces vyžaduje několik hodin, záleží vždy na schopnostech daného uživatele.
Druhou variantou je pozvat nás, kteří jsme díky smlouvě s Českou poštou Externí Registrační Autoritou – ERA. Dorazíme za vámi do kanceláře či domova, smlouvy za vás vyplníme, vystavíme certifikát a nainstalujeme jej do vašeho počítače. To vše během cca 1 hodiny. Více o cenách si dozvíte zde.